Återblick 2018 del 2

Första veckan i juli gick jag på semester, fem lediga veckor låg framför mig!

Efter bröllopet hade mannen, sonen och jag planerat för en road-trip i Tyskland. två veckor skulle vi vara borta. Vilka fantastiska semesterveckor vi hade. Vi besökte Rostock, Wittenberg, Sommerhausen, Wursburg, Bacharach, Koblenz, Bernkastel-Kues, Celle och Lubeck. Vi fick uppleva så mycket, se så mycket och äta så mycket god mat.

20180731_082803  20180714_141505

Vår tredje semestervecka var vi hemma och gjorde dagsutflykter, träffade barn och barnbarn, hälsade på släkten m m.

Fjärde semesterveckan tog vi med vårt äldsta barnbarn och åkte till Stockholm. Bodde på ett hotell i Solna alldeles vid Hagaparken. Vi hade varma sköna dagar, besökte Fjärilsmuseet, Vasamuseet, promenerade i Stockholm och badade, både i hotellpoolen och i Brunnsviken. På onsdagen åkte vi vidare norrut till Bollnäs för att hälsa på svåger, svägerska och svärmor. Vi hade några fina dagar hos dem. Badade, promenerade och åt gott.

cof cof DSC_2414 DSC_0019DSC_1040 DSC_1050

Femte semesterveckan åker maken och jag till Malmö och Köpenhamn. Stannar först till i Torekov där vi badar och njuter av en härlig lunch. En av dagarna är vi i ett mycket varmt Köpenhamn. Självklart blir det promenerande i Malmö och goa varma kvällar med vackra solnedgångar.

180802_205347_MicKam 180803_121755_MicTel

Augusti och september var varma och sköna, det hände inte så mycket, var rätt lugnt. Första veckan i oktober åker maken och jag en vecka till Tucepi i Kroatien. Tredje gången vi åker dit och tredje gången vi bor på hotell Tamaris. Ååå vad vi älskar detta ställe! Vi vandrar mycket, upp och ner i bergen, fram och tillbaka till de andra byarna runt omkring. Denna gång har vi en lägenhet med utsikt mot Biokovobergen så vi njöt av att se solen gå upp bakom bergen varje morgon.

oznor cof cof sdr

Gillar hösten med alla dess färger, finns alltid något att upptäcka varje dag. Vi vandrar mycket i skogen och upptäcker nya fina utsiktsplatser i vår skog. Blir mycket kaffe på våra utflykter.

cof DSC_0219

I november fyllde vår åldsta dotter 30 år, tänk att det är så länge sedan vi blev föräldrar!  Är så glad och tacksam för mina barn! Födelsedagen  firades med en fest då vi träffade flera av bröllopsgästerna från i somras igen, så kul!

Scan10024 2018-11-10_07.42.28

I november öppnade Marstrands havshotell sin nya hotelldel. Så vi hade bokat in oss en natt mellan tisdag-onsdag i början av månaden. Så mysigt och fint det hade blivit! Vi hade utsikt mot Marstrandsön från vårt rum som även hade balkong. Då det mest var konferens-gäster på hotellet så var det inte många i spaat, vilket vi gillade.

cof IMG_20181114_103135

Vi var även på julmarknaden på Marstrand, en riktigt mysig marknad. Var även en snabbis på julmarknaden på Stora Holm och även på Liseberg.

December månad är det ju mest mys, julpynt som ska upp, julmusik över allt.  Julaftonen firade vi hela familjen hemma hos oss, så roligt att alla vill vara tillsammans.

DSC_0280 DSC_0330

Nyårsafton bjöds vi på middag hos vår son. Eftersom han bor vid Ramberget så tänkte vi passa på att gå upp på berget och titta på fyrverkerkerierna på eftermiddagen. Lite trist att det var så disigt, det vart ju inte alls så effektfullt som det skulle kunnat vara. Middagen vi bjöds på bestod av fylld anka, potatisgratäng och grönkålssallad, så jättegott!

cof

mde

2018-12-31_23.46.54

Hela 2019 ligger nu framför som ett oskrivet blad. Gode Gud, vi ber om ditt beskydd inför det nya året!